освітні програми

Структура освітнього процесу

  В закладі  дошкільної  освіти № 51  організація  освітньої  роботи  здійснюється відповідно до Базового компонента дошкільної освіти. Педагогічний  колектив  працює  за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років « Дитина » та програмою  розвитку  дітей  раннього  віку  «Вихователю найменших » система роботи з дітьми третього року життя.

  Протягом навчального 2019-2020 року педагогічний колектив здійснював свою роботу згідно річного плану з урахуванням змін, які відбулися в стані освіти, керуючись такими нормативними документами:

Конституція України

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про дошкільну освіту»

Базовий компонент дошкільної освіти

Положення про дошкільний навчальний заклад

Освітня програма  для дітей від 2 до 7 років « Дитина »

Програма  розвитку  дітей  раннього  віку  «Вихователю найменших» система роботи з дітьми третього року життя.

Статут ЗДО

Закон України « Про охорону дитинства»

Конвенція про права дитини

Санітарний регламент для  навчальних закладів (затв. Наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234)

  Заклад дошкільної освіти № 51  повністю укомплектований педагогічними кадрами. Педагогічний колектив налічує  15  педагогів. Педагогічні кадри закладу мають відповідну освіту:

Вища освіта – 10

Вища освіта за фахом - 4

Незакінчена вища за фахом – 2

Вища не за фахом - 6

Середня спеціальна за фахом - 3

 

 

Фаховий рівень педагогів:

Спеціаліст вищої  категорії -3

Спеціаліст першої категорії-1

Спеціаліст другої категорії-2

Спеціаліст-2

Педагогічне звання вихователь-методист-2

 

Розподіл педагогів за стажем педагогічної діяльності становить:

Від 1 до 5років -4

Від 5 до 10 років -1

Від 10 до 15 років -2

Від 15 до 20 років  ---

Від 20 до 25 років   -2

Від 25 до 30 років   -3

Від 30 до 40 років   -3

  Упродовж 2019-2020 навчального року освітній процес  закладу дошкільної освіти був спрямований на вирішення головної методичної мети «Збереження та зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки» і головних річних завдань:

«Предметно-просторове середовище»

«Виховання соціально-моральних якостей, культури поведінки дошкільнят через художні твори»

«Форми організації художньо - мовленнєвої діяльності» А.М. Богуш

«Трудове виховання у формуванні соціально-активної особистості»

  Створення сприятливого здоров'язбережувального та здоров'яформувального середовища, формування ціннісного ставлення до життя, власного здоров'я та здоров'я інших людей як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності.

  Поглиблення роботи над формуванням зв’язного українського мовлення, використовуючи різні види діяльності дошкільників та з виховання у дітей патріотизму, ціннісного ставлення до рідної землі та українського народу.

  Педагогічний колектив закладу протягом року вивчав та впроваджував методи роботи, які обумовлюють особистісно-орієнтовну модель освіти, відкриваючи нові методи та сучасні здоров’язберігаючі педагогічні технології. Педагоги застосовують в своїй діяльності гуманістичні форми спілкування, що сприяє гармонійному розвитку особистості.

  Робота педагогічного колективу відзначається стабільністю та позитивною результативністю. Протягом року педагоги працювали над створенням в групах психологічно-комфортної атмосфери, зміцнювали розвивальне середовище груп в залежності від індивідуальних потреб, здібностей, вікових категорій дітей відповідно до вимог  Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років « Дитина » та програми  розвитку  дітей  раннього  віку  « Вихователю найменших » система роботи з дітьми третього року життя.

  Згідно річного плану педагогічні працівники демонстрували практичні заняття та виховні заходи на високому професійному рівні.      

  Свій професійний рівень педагоги ЗДО підвищували, навчаючись на курсах підвищення кваліфікації при МОІППО, беручи участь в районних та  методичних заходах. Разом з тим, в закладі проводилися різноманітні методичні заходи навчального характеру: теоретичні, практичні та психологічні семінари, ділові ігри, круглі столи, тренінги, майстер-класи, на яких педагоги мали можливість вивчати передові інноваційні педагогічні методики.

  Курси підвищення кваліфікації пройшли:  вихователь – методист Мальцева Л.В., вихователь Кудяс А.в., заплановано курси вихователів Герасимової Н.М.,  Рябчук О.В., згідно графіка у вересні-листопаді 2020 року  музичного керівника згідно графіка у жовтні-грудні 2020 року.

  Проведена чергова атестація. За її результатами педагогу встановлено кваліфікаційнійну категорію: Шуляковій Ользі Петрівні – присвоєно кваліфікаційну категорію: відповідає займаній посаді та 10 тарифному розряду.

  З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів, забезпечується участь у роботі районних методичних об’єднань (Онлайн), знайомство з новинками методичної літератури, періодичними фаховими виданнями. Систематично здійснюється контроль за самоосвітою педагогів. Організовано взаємовідвідування занять між колегами. Проводяться педагогічні години з питань оновлення змісту, форм і методів дошкільного виховання.

  Практичним психологом проведяться  для  педагогів та батьків  закладу дошкільної освіти: рекомендації для батьків « Щоб процес адаптації не затягувався», «Шістнадцять днів без насилля»; консультація для педагогів «Формування психологічного здоров’я дітей дошкільного віку в ЗДО», «Дитинство без насилля», «Характеристика емоційно-вольової сфери дитини», «Вплив стилю педагогічного спілкування на поведінку дитини», «Формування у педагогів толерантного ставлення до дітей», «Роль вихователя ЗДО у підготовці дітей до школи», «Формування працелюбності як важливої якості ранньої соціалізації дошкільників»; семінар-дискусія: «Як виявити ознаки і симптоми жорстокого спілкування з дитиною»; пам’ятка вихователям: «Спілкування з дитиною, батьками, колегами»; тренінг для батьків: «Терапія казкою у розвитку словесної творчості», «Любов або страх»; консультація для батьків: « Значення художньої літератури у формуванні особистості дитини. Особливості сприймання художніх творі дітьми», «Страхи батьків перед школою. Методи їх подолання.», «Адаптація випускників ЗДО до навчання в початковій школі»; тренінг для педагогів: «Профілактика емоційного вигорання»; рекомендації для педагогів: «Знайомство з антистресовими вправами», «Як перевірити готовність дитини до школи»; анкета для педагогів: «Оцінка синдрому емоційного вигорання»; тести для батьків: «Чи готові ви віддати дитину до школи»; анкета для батьків: «Чи готова ваша дитина до навчання у школі»

  На виконання Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020» в нашому ЗДО створено творчу групу, яка працює над програмою парціальною національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя батьківщина» для подальшої реалізації її завдань в навчально-виховному процесі.  Методичний кабінет поповнено літературою з патріотичного виховання. На виконання річного плану було проведено консультації, семінари.

  На виконання Листа МОН України «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», річного плану роботи  закладу дошкільної освіти на 2019-2020 н.р. та з метою обміну досвідом  в жовтні в ЗДО №51 «Супутник» було організовано зустріч вихователів з учителями початкових класів  ЗОШ №25. Учасники зустрічі переглянули інтегроване заняття з народознавства з пріоритетом патріотичного виховання «Що ми знаємо про Україну?», яке провели вихователь старшої групи Герасимова Н.М. та музичний керівник Зайкова Г.Г. Спільне проведення Різдвяних свят. В січні на базі школи №25 педагоги Герасимова Н.М., Бондаренко А.А.,Ніколенко О.М. мали можливість ознайомитись з впровадженням засад НУШ, де переглянули урок з математики , ранкову зустріч та урок з природознавства в перших класах. Організація освітнього процесу на принципах наступності та перспективності забезпечить всебічний гармонійний розвиток самодостатньої, ініціативної, компетентної особистості на перших суміжних ланках системи безперервної освіти впродовж життя.

  Згідно нормативним документам «Порядок проведення моніторингу якості освіти», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011р. №1283, Змінами, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2011р. №1283, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2013р. №342 в закладі дошкільної освіти проводиться моніторинг дітей.

   Система методичної роботи в ЗДО  будується таким чином, щоб створити належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника.

  Методичний кабінет укомплектований дидактичними матеріалами, рекомендаціями, зразками планування, консультаціями для батьків та педагогічних працівників, сценаріями свят, серіями картин, таблицями, демонстраційними матеріалами. 

  Вихователь-методист Мальцева Л.В. постійно висвітлює роботу педагогічного колективу на управлінському сайті , забезпечує участь колективу в міських та обласних заходах, надсилає матеріали на конкурси, які проходять у місті. Зайняли ІІІ місце у міському конкурсі «Квітучий садочок», вихованці закладу зайняли призові місця у «Напівмарафоні по бігу». Взяли участь в «ІІ Всеукраїнському занятті доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин».  Заклад приймає участь у  благодійній допомозі будинку «Малютки» та «Червоному христу».

  План на літній оздоровчий період було виконано в цілому.

  Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану та визначити головну методичну мету ЗДО на 2019-2020 навчальний рік :«Створити умови для ефективного оздоровлення дітей влітку шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій», «Продовжити роботу по збагаченню практичного  досвіду дітей через залучення до різних видів дитячої діяльності – ігрової, рухової,трудової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької», «Розвивати у дошкільників позитивне ставлення до духовних цінностей через ознайомлення з літніми народними та календарними святами», «Проводити індивідуальну роботу по закріпленню знань та навичок», «Здійснювати педагогічну та санітарну просвіту батьків з питань виховання та оздоровлення дітей в літній період».

  Спрямувати освітню роботу на інтеграцію різних видів діяльності, реалізацію особистісно-орієнтовного підходу до дітей та комплексне вирішення освітніх завдань, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та чинною програмою розвитку дітей дошкільного віку « Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років « Дитина » та програмою  розвитку  дітей  раннього  віку  « Вихователю найменших » система роботи з дітьми третього року життя».

  Продовжити роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

  Створити оптимальні умови для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетентності щляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних технологій.

  Продовжувати розширювати і оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами на основі педагогіки партнерства, що базується на принципах взаємовигоди, відкритості, добровільності, унормованості.

  Сприяти формуванню в дітей моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя: економічну стабільність, екологічну цілісність, соціальне благополуччя.

  Розкриття творчого потенціалу та проявів креативності кожного педагога як необхідна умова оновлення освітнього процесу, реалізація його у роботі з дітьми.

Річний план роботи закладу на 2020/2021 навчальний рік містить аналіз діяльності за минулий рік та завдання по наданню якісної дошкільної освіти дітям дошкільного віку.

У 2020/2021 навчальному році педагоги закладу дошкільної освіти будуть працювати над науково-методичною проблемною темою закладу «Формування еколого-естетичних компетенцій особистості в умовах закладу дошкільної освіти». Мета: дошкільна екологічна освіта покликана вирішити одне з найважливіших завдань – закласти основу формування особистості з новим способом мислення і типом поведінки – екологічним.

В закладі створено творчі групи, що працюватимуть за такими науково-методичними проблемними питаннями: «Формування екологічно доцільної поведінки дошкільників у контексті освіти для сталого розвитку», «Сприяння розвитку пізнавальної активності дітей з пріоритетом на логіко-математичну  діяльність», «Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини», «Виховання соціально-моральних якостей, культури поведінки дошкільнят через художні твори».

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей третього року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом

1

Ознайомлення з природнім довкіллям

1

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

Сенсорний розвиток

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

 Здоров’я та фізичний розвиток

2

Загальна кількість занять на тиждень

10

Максимальна кількість занять на тиждень

10

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

1,4

 

 

  

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей четвертого року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом та розвиток мовлення

2

Ознайомлення з природнім довкіллям

1

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна, літературна) і культура мовленнєвого спілкування

4

Логіко-математичний розвиток

1

 Здоров’я та фізичний розвиток

3

Загальна кількість занять на тиждень

11

Максимальна кількість занять на тиждень

11

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

3,5

 

 

 

 

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей п’ятого року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом

2

Ознайомлення з природнім довкіллям

1

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна)

5

Логіко-математичний розвиток

1

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

3

 Здоров’я та фізичний розвиток

3

Загальна кількість занять на тиждень

15

Максимальна кількість занять на тиждень

15

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

5,3

 

 

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей шостого року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом і розвиток мовлення

3

Ознайомлення з природнім довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна, літературна) і  культура мовленнєвого спілкування

5

Логіко-математичний розвиток

2

 Здоров’я та фізичний розвиток

3

Загальна кількість занять на тиждень

15

Максимальна кількість занять на тиждень

15

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

8,3

 

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей шостого року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом і розвиток мовлення

3

Ознайомлення з природнім довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна, літературна) і  культура мовленнєвого спілкування

5

Логіко-математичний розвиток

2

 Здоров’я та фізичний розвиток

3

Загальна кількість занять на тиждень

15

Максимальна кількість занять на тиждень

15

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

8,3

 

 

Гранично допустиме навчальне навантаження на дітей шостого року життя протягом тижня

Групові форми роботи

Кількість занять на тиждень

Ознайомлення із соціумом і розвиток мовлення

3

Ознайомлення з природнім довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна, літературна) і  культура мовленнєвого спілкування

5

Логіко-математичний розвиток

2

 Здоров’я та фізичний розвиток

3

Загальна кількість занять на тиждень

15

Максимальна кількість занять на тиждень

15

Максимально допустиме навчальне навантаження на  тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

8,3

Немає коментарів:

Дописати коментар